zak-ogrWielkość podjazdu trzeba dopasować do planu zagospodarowania przestrzennego. Jest tam określona w procentach powierzchnia czynna biologicznie działki. Przy planowaniu pamiętajmy, że zarówno droga jak i podjazd muszą utrzymać ciężar, czasem także samochodu ciężarowego.

Dlatego kostka musi mieć przynajmniej 6cm grubości. Ważne jest też nadanie odpowiedniego spadku. Jeśli garaż znajduje się daleko od bramy wjazdowej to zadbajmy o dostateczną ilość miejsca do manewrowania. Dobrym i tanim sposobem jest usuwanie tak zwanej nawierzchni ekologicznej. Wykonana jest ona z perforowanych płyt lub specjalnej kratki, po pewnym czasie przerastają one trawą. Jednak najpopularniejsze są podjazdy z kostki zarówno kamiennej jak i betonowej. Jeśli po naszym podjeździe nie będą jeździły ciężarówki, a od spodu mamy piasek to wystarczy ustabilizować go podporą wykonaną ze żwiru albo tłucznia. Jeśli natomiast mamy glinę to trzeba wykonać podbudowę z betonu. Na niej układa się około 4cm piasku i wyrównuje ją i dopiero na tej warstwie układa się kostkę brukową. W ogrodzie nie możemy też zapomnieć o ścieżkach. Służą one nie tylko do przemieszczania się, ale przede wszystkim zdobią. Trzeba tez zauważyć, że jedne materiały ułożone w odpowiedni sposób zmniejsza działkę a inne wręcz ją powiększą. Często pojawiającym się motywem na ścieżkach jest szachownica.